Wizerunek absolwentki i absolwenta pierwszego etapu kształcenia
WARTOŚCI MORALNE
- Stara się być dobrym człowiekiem, rozumie, co jest dobre, a co złe.
- Przestrzega ogólnie przyjętych norm społecznych i kulturalnie się zachowuje.
- Postępuje honorowo i ma odwagę ponieść konsekwencje swoich czynów.
- Jest patriotką / patriotą i interesuje się miejscem, w którym mieszka i dba o nie.
STOSUNEK DO SIEBIE, LUDZI I ŚWIATA
- Okazuje szacunek innym, jest wrażliwa / wrażliwy na potrzeby ludzi i akceptuje ich odrębność.
- Jest samodzielna / samodzielny w działaniu i podejmowaniu decyzji.
- Dba o bezpieczeństwo swoje i innych.
- Ma świadomość ekologiczną i przestrzega zasad zdrowego stylu życia.
PRACA NAD SOBĄ
- Ma poczucie własnej wartości.
- Umie pogodzić się z porażką, ma wolę pokonywania trudności.
- Rozwija zainteresowania, potrafi kreatywnie i aktywnie zorganizować sobie czas wolny.
KOMPETENCJE
- Lubi się uczyć. Rzetelnie pracuje, chętnie zdobywa wiadomości i umiejętności. Swoją wiedzą dzieli się z innymi.
- Jest twórcza / twórczy w myśleniu i działaniu oraz ciekawy świata.
- Chętnie uprawia różne dyscypliny sportowe.
- Potrafi komunikować się w języku obcym. ( w stopniu podstawowym).
Wizerunek absolwentki i absolwenta drugiego etapu kształcenia
- Jest prawdomówna/prawdomówny i uczciwa/uczciwy.
- Jest odważna/odważny i honorowa/honorowy – potrafi ocenić swoje zachowanie, przyznać się do błędu i ponieść konsekwencje swoich czynów.
- Jest wrażliwa/wrażliwy na potrzeby innych ludzi i otoczenia, stara się na nie reagować; jest pomocna/pomocny.
- Pracuje nad sobą, stawia sobie cele i wyzwania, doskonali się w różnych dziedzinach (swoje cechy charakteru, kulturę osobistą, wiedzę i umiejętności, sprawność sportową); świadomie rozwija swoje zainteresowania.
- Szanuje symbole i tradycje narodowe, regionalne oraz szkolne, ma świadomość, jak może działać dla dobra swojej ojczyzny i szkoły.
- Jest tolerancyjna / tolerancyjny, akceptuje innych, ma pozytywny obraz samego siebie.
- Jest świadoma / świadomy wartości życia i zdrowia swojego oraz innych, zachowuje się odpowiedzialnie.
- Ma szacunek dla pracy, dba o swoją, cudzą i wspólną własność.
- Potrafi ocenić oraz właściwie wybrać wartości i informacje.
- W kulturalny sposób mówi o swoich potrzebach i problemach; szuka pomocy, gdy nie potrafi poradzić sobie z nimi.